35 år och tant!

Det finns otroligt många fördelar med att bli äldre. Tanten i mig är självsäker och skiter i grupptryck, säger vad hon tycker och tänker och står för det! En stor del av ungdomstiden gick åt till att oroa sig för hur allt skulle vara och bli. Kunde man verkligen klä sig si och så, lyssna på den och den musiken och vad hemskt om man var annorlunda! Jag var nog lite automatiskt annorlunda på grund av mitt namn och det faktum att jag hade ytterst svårt att inordna mig i någon sorts gemenskap som jag inte trivdes i. Däremot oroade jag mig ändå för allt, trots att jag följde mitt hjärta. Jag gör det fortsatt och gör inte alltid "rätt" men numer oroar jag mig inte så mycket. Vad skulle jag vilja att den 15-åriga Kukka vetat om? Jo, vad kan hända om det "fel" om man inte gör som alla andra eller gör något annorlunda?! Svaret= inte ett jäkla dugg som verkligen har någon betydelse!
Jag kom att tänka på det här delvis när jag lyssnat på radio och hört ungdomar som mår dåligt över vardagliga ting, över hur de ser ut och över att man måste leka "maktlekar" och dricka alkohol och röka för att vara cool. Skit i det där löjliga spelet, ta stöd av vuxna som är tillräckligt coola för att skita i sådana "dåliga" normer att alla i en grupp måste göra likadant trots att det är något dåligt som händer. Tro inte annat än att vuxna också faller för grupptryck, men det är så mycket skönare att inte göra det!

För att peppa mig själv , både då och nu, lyssnar jag mycket på musik och skriver för att förstå mig själv och andra.
Idag tog jag fram lite gamla låtar som fick mig att minnas barnet i mig :)

Lyssna på: http://www.youtube.com/watch?v=ivFYVAntpw0&feature=related
och
http://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo&NR=1&feature=fvwp
och varför inte:
http://www.youtube.com/watch?v=1w7OgIMMRc4&feature=channel
eller
http://www.youtube.com/watch?v=oYSvtD6gUcc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0