Undersökningar och listor

Jo, under våren har olika listor dykt upp. Det har varit Sveriges kommuner, Kulturskolor och nu Miljö. Man kan tycka och tro vad man vill om undersökningar, självklart ger de inte hela sanningen, men jag anser att de i alla fall visar på en oroande tendens för Gnestas del. Gnesta hamnar nämligen långt ner på alla ovanstående listor.
Själv trivs jag mycket bra och skulle absolut inte kunna tänka mig att flytta, men jag ser också att det finns många saker som skulle kunna förbättras.
Exempel på förbättringar:

-bättre kollektivtrafik med fler avgångar till exempel till och från Laxne
- mellanstadium i ytterskolor
-mer av Kulturskola. Uttökad och mer spridd i kommunen.
-Mer närproducerad och ekologisk mat i skola/äldreomsorg och annan kommunal verksamhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0