Tuff vardag

Jag har insett att oavsett hur dagen ser ut med väder och vind eller inbokade möten eller evenemang är vardagen med tre barn ganska tuff.  Att få vardagen att gå ihop och se till att alla är hela och rena, har ätit, varit ute och lekt är bara det ibland nästan övermäktigt. Det är helt enkelt som vuxen svårt att pussla ihop livet på ett bra sätt. När den ene ska sova, ska det förberedas mat till andra medan en annan snart ska gå och lägga sig och så vidare. Idag har jag försökt att städa och det gick väl bra förutom att det känns så deprimerande. Hushållssysslor måste vara det tristaste som finns! Man städar och sedan är det dags igen, lagar mat och sedan är det bara att börja med nästa måltid, det blir aldrig klart!
Låter jag lite frustrerad? Jo, jag är faktiskt det!
Vad gör man åt det?
Jag ordinerar mig själv, det jag alltid behöver, kultur.
Jag lyssnar på musik och hoppas att jag ikväll ska få tid att skriva eller läsa. Då vet jag den tunga känslan försvinner :)
Dessutom har vi bakat rabarbermuffins som vi ska ha till efterrätt. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0