Intensivt

Jag har haft en alldeles speciell och utvecklande vår. Först började jag på ett nytt arbete efter att ha varit både sjukskriven under min graviditet och föräldrarledighet.  Sedan har jag blivit ännu mer politiskt engagerad i Miljöpartiet och lärt mig otroligt mycket och blivit mer insatt i både valberedningsarbete, valarbete i stort, har varit på kongress och sitter nu i Barn- och utbildningsnämnden. Det hade jag aldrig trott för bara ett år sedan!
Musikaliskt har jag haft förmånen att ha forsatt att jobba med Bengt. Jag är hans manager och kan glädja mig åt att hans musikaliska karriär hela tiden går framåt. Snart kommer en ny skiva också där jag är med på ett hörn med sång och razzel.
Jag har under flera år gått kurser i kreativt skrivande vilket har gjort att jag nu sitter och skriver på ett eget projekt. Till min hjälp har jag min superbraiga coach Jenny Bäfving. Jag är lite försiktig här och berättar inte så mycket om vad projektet är för något men om det blir något mer kommer jag tala om det, lita på det :)
Samtidigt har jag tagit hand om mina tre gullisar och försökt jaga dammtussar och disk så gott det går men ärligt talat har hushållsarbetet nog inte varit så prioriterat ;) Däremot har jag delat min tid mellan arbete och föräldrarledighet och nu under sommaren är jag "bara" föräldrarledig. Mina bebisar är oftast med mig vart jag än går vare sig det gäller musiken, politiken eller skrivandet.

Alla dessa aktiviteter (förutom hushållsgöromålen;) har varit otroligt roliga och utvecklande. Jag har dock upptäckt att all utveckling innebär en viss smärta också. Om nu smärta är det rätta ordet. Att lära sig nya saker är sällan att halka runt på ett bananskal utan kräver en hel del arbete.
Därför tycker jag att min vår har varit intensiv, inte bara för att jag rent praktiskt gör mycket utan känslomässigt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0