Knep och knåp!

Som jag tidigare skrivit letar jag efter jobb. Innan min föräldrarledighet arbetade jag som timanställd vårdare på ett boende för personer med hjärnskador. Jag trivdes jättebra men kände samtidigt att jag ville ha ett arbete som gav möjligheter för mig att fortsätta utvecklas. Jag vill känna att jag lär mig något nytt och att de timmar jag lägger ner på att tjäna pengar :) ska vara intressanta, viktiga och utvecklande. Just nu känns de orden lite främmande när jag söker på jobbsajt efter jobbsajt och hittar arbeten som "vill du tjäna mycket pengar och ha roligt?" eller "är du våra nya heta försäljare", suck.
Jag är inne på www.amv.se , www.manpower.se , www.sn.se (se Lotus) och www.proffice.se  dessutom är jag inne på alla kommuners hemsidor här i trakten alltså : Gnesta, Strängnäs, Eskilstuna, Nyköping, Södertälje och Trosa. Jag kollar dessutom alla tänkbara företags hemsidor. Vet inte om jag missat något?
Jag har en till fundering!
Hur ska jag få fram att jag kan en hel del men kanske inte alltid har de rätta formella meriterna? Oftast har jag kanske inte exakt rätt utbildning för de jobb jag söker men vet själv att jag skulle passa bra, men hur ska man få en arbetsgivare att se det?
Mycket att tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0