http://www.gnesta.se/barnutbildning/grundskola/laxneskolaf4.4.4ebbdc97114980f00678000302.html

Jag var inne på Gnesta Kommuns hemsida för att kolla om jag hittade numret till Laxneskola, vilket jag gjorde. Jag hittade dessutom jättefin information om Laxneskolas profil (som jag inte visste fanns) och övrig information och jag är nu undrande. Varför går inte denna information ut på ett ännu tydligare och "säljande" sätt på fler ställen än kommunens hemsida? Varför görs inte fler insatser för att sprida informationen? Kanske skulle tillexempel kommunen kunna i lokaltidningarna under våren publicera info. om alla skolor, trycka informationsblad som gärna får vara av de "säljande" slaget och på andra sätt få ut information om våra fina skolor.
Jag vet att många med mig har undrat varför skolorna i Gnesta Kommun inte har en tydlig profil. Det finns föräldrar som väljer bort Laxneskola för att man inte uppfattat att skolan har någon profil. Jag själv som är nyfiken och intresserad har inte vetat om detta!
När man gör bra saker borde detta spridas!
Länken till kommunens info om Laxneskola hittar du i rubriken. Där kan du även leta dig vidare till de andra skolorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0