Sjukdom och kultur

Jag funderade lite på allt som hänt den senaste tiden och insåg att det mesta har kretsat kring sjukdom och kultur. Mest andras mående men också mitt eget huvud som opererades härmodagen och nu blivit inflammerat. Det är så extremt deprimerande att se andra må dåligt eller att göra det själv! Aldrig är det väl så viktigt att få vara frisk som när sjukdom finns med i bilden! Kultur är mitt sätt att bearbeta livet. Jag började min dag med att deppa över inflammationen, bandage på huvudet och mediciner men efter en rejäl dos av musikskapande med inspelning av en av Bengts (www.bengtsjoberg.se) låtar och eget skrivande mår jag toppen igen! Var och en av oss får väl hitta sitt sätt att bearbeta det som händer. Du kanske håller på med idrott, går promenader, lyssnar på musik eller något annat? Jag tänker också att det finns många som tyvärr tar till både alkohol och droger för att orka med sin vardag eller kanske det förlutna och det fungerar ju inte. Kanske lindrar för stunden men skapar bara nya problem!

Min rubrik sjukdom och kultur skulle ju också passa in på Landstinget! De viktiga frågor som avhandlas där är ju både sukvård och kultur :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0