Det är fantastiskt!

Igår var jag som bekant på Nyköpings Lasarett och gjorde en mindre operation (bild kan du se längre ner, för den som vill det :) För detta betalade jag 300 kr. Det är så jag vill att Sverige ska fungera. Det ska vara möjligt för alla människor att få den vård och behandling man behöver, oavsett inkomst. Jag har med intresse följt debatten i USA och är glad att Barack Obamas sjukvårdsreform gick igenom. Fler kommer att omfattas av de försäkringar som finns.
Det är bra att vi i Sverige fokuserar på att alla ska få vård och till en rimlig kostnad. Vi betalar alla för detta via skatten och det är bra att våra skattepengar går till detta! Det är lätt att glömma bort det hur bra det är förrän man själv behöver sjukvård.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Törs inte ens tänka på vad mina behandlingar kommer kosta. Helt fantastiskt att jag inte kommer betala mer än en minimal bråkdel av det hela. Håller med dig helt och hållet alltså :)

2010-04-08 @ 15:58:24
URL: http://spenatmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0