50 år och nu med bandage

Jaha, nu sitter man här. Nybandagerad (eller-vad-det-nu-heter) och känner sig som 50 år när jag ser bilden?! Idag var jag på Nyköpings Lasarett och tog bort en grop i huvudet. Halvt avrakad lugg (tror jag, har inte sett än) tre sprutor rakt in i skalpen och sen skar och brände doktorn allt vad han orkade. Meningen var att undersöka varför jag har haft en svidande och öm känsla precis vid en grop i huvudet. Doktorn såg att det var inflammerat och tog ett prov. Svar kommer om ett par veckor. Det finns ingen skäl till oro, själv känner jag mig mest oroad över min förstörda frisyr och det faktum att jag ska ta det lugnt två dagar, vilket är helt omöjligt med tre barn. Jag får inte lyfta tungt och ska vila så att stygnen inte går upp, inte min bästa gren, det där med att vila!
Nåja, en ny erfarenhet rikare, har aldrig haft bandage på huvudet tidigare :D

Här är är jag efter att ha tagit bort en grop i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0