Återremiss!

Igår röstade kommunfullmäktige i Gnesta igenom att skolförslaget ska gå på återremiss!
Kul för oss som är emot rådande förslag men samtidigt tänker man fatta beslut redan den 7/10. Jag har svårt att förstå att alliansen har haft så bråttom i den här frågan. Man vill lägga ner mellanstadierna i Laxne, Stjärnhov och Björnlunda en stor förrändring om ni frågar mig och detta ska hastas igenom!? Först påstod man att det ekonomiska läget var så kärvt att man var tvungen att göra detta men efter massiva protester har det nu ändrats till att man vill göra förrändringarna av sociala och pedagogiska skäl!?
"Lita på oss att vi vill det bästa för barnen" har hörts sägas av allianspolitiker och jag känner hur magsyran kommer upp och vänder i munnen. Det är väl ändå så att det är föräldrana som känner sina barn bäst och det får mig att må fysiskt illa att vissa politiker använder våra barn för att rädda sin ansikten. Jag tror nämligen att många av alliansens politiker vet med sig att förslaget är kass men att det inte känner att de kan backa nu på grund av att den prestigeförlust det skulle innebära. Vill dock nämna att en centerpartist lade ner sin röst för landbygdensskull och det var modigt gjort! För det lär jag mina barn " man kan göra fel men man kan också ofta göra om, och går inte det kan man säga förlåt". I skolförslaget hoppas jag att fler tar mod till sig och tar tillbaka sin röst på detta dåliga, ogenomtänkta förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0