Lyssna till ditt hjärta!!!!!!!!!!!!

Jag blir så ledsen och beklämd när jag läser om diverse metoder föräldrar använder på sina barn! Jag läste precis den här artikeln http://www.alltombarn.se/bebis/sveriges-barnlakare-varnas-for-anna-wahlgrens-metoder-1.25745 och är glad att sådana idiotiska och kränkande metoder  så som Anna Wahlgren´s tas upp till diskussion. Barn är små ömtåliga och älskade människor som ska behandlas med samma respekt man själv vill ha! Håll om ömt och nära, trösta och ta hand om. Inte ignorera och försöka fostra in i fack där alla ska vara lika!!! Vi är alla individer.
Som förälder är det guld värt att lyssna till sitt hjärta istället för "proffsmorsor". En bebis kan aldrig få för mycket närhet och kärlek och är en situation tuff, ta hjälp av någon vän eller släkting som kan vara med dig och ditt barn. Jag tänker då till exempel på sömnbrist :)

Kommentarer
Postat av: Bengt

Kramas mer med era barn!

2009-05-28 @ 15:12:17
URL: http://www.bengtsjoberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0