No way-tänka på sig själv först?

Som rubriken säger, ska man tänka på sig själv först? Jag hörde om det här på radion att man borde lära sig att tänka på sig själv först och först då skulle alla som man älskar ha det riktigt bra. Frågar ni mig är det riktigt BULL!!! Jag tycker verkligen att vi tänker allt för MYCKET på oss själva och för lite på andra. Tänk till exempel när man får barn, "nej jag vill inte amma just nu så då får bebisen ta flaskan", eller "jag vill inte bli slapp där nere så jag vill inte föda vaginalt" eller "jag måste få egen tid (när bebisen är en månad)"
Vi borde lära oss allihopa att tänka på andra- särskilt barnen- först och sedan oss själva. Det är det ultimata! Det är för mycket Ego istället för empati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0