Det är något med Astrid Lindgren

Jag är med i en facebookgrupp om Astrid Lindgren och varje gång det kommer ett inlägg därifrån är det med tårar jag läser det. Hon var en fantastisk författare, vilket vi alla vet, men jag tror att det inte bara är det som gör att jag och många med mig blir så påverkade av hennes ord. Jag tror att det är tankar på barndomen som väcks till liv när man läser Astrids böcker eller citat av henne. Jag hade en jättefin barndom men det är bitterljuvt att tänka på att det som fanns då är passé, kommer aldrig åter! Och så är det ju nu också, den stunden som finns här och nu är redan förbi, så ta tillvara den!

Mina favoritböcker av Astrid är Ronja Rövardotter och Mio min Mio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0