Namnfest

Idag hade vi namnfest för vår yngsta dotter. Vi har valt bort dop eftersom vi inte är så religiösa att vi kan stå för det som sägs under ett dop. Jag har väl min egen tro på väsen som vi inte kan se och min man tror inte alls på något "övernaturligt"....
Vi spelade en låt min man har gjort som heter "Min stjärna" och den finns på hans hemsida att lyssna på www.bengtsjoberg.se
Vi spelade också en låt som min andra dotter har skrivit (hon är 5år) och jag är superstolt !

Läs och njut:

 

Vers: Gräset är grönt

Blommorna blänker och har prickar

Träden är sköna

Solen är gul, fjärilarna flyger

 

Ref:Älgarna springer i skogen

Himlen är blå

Stjärnorna blinkar

Himlen är blå

 

 

Vi läste också två fina dikter och inte ett öga var torrt :)
Sedan fikade vi och tittade på trädet som vi har planterat till dotterns ära.
En jättefin dag blev det och en värdig ceremoni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0