Dr Alban och jag = Sant

Barn är härliga, roliga och alldeles underbara! Det är så roligt att leva med tre barn som tänker helt annorlunda än vi vuxna och som kommer med oanade och fantastiska kommentarer.
Mycket har hänt sedan jag blev mamma för första gången för 7,5 år sedan ... En dag när vi satt i bilen pratade vi om att det hade blivit en ny brevbärare här som vi inte träffat ( vi bor ju på landet så det är big news :) och jag sade att "han verkar köra lite för fort" varvid sonen sade från baksätet "mamma en brevbärare kan faktiskt vara en Hon". Jag stannade genast bilen, öppnade dörren dit bak och gav honom en stor puss och kram! Feministen i mig jublade!
Eller den gången min ena dotter klagade över att hon "fått damm i kissen", "hm... vi får nog duscha idag då :D" Det är inte alltid lätt att hålla sig allvarlig.... Alla möjliga och omöjliga kommentarer kan man få höra om både det ena och det andra!
Idag satt min dotter och klippte och klistrade och visade sen för mig "mamma, här är du och pappa". Jag kollade på bilden och log stort, för där var vi Dr Alban och jag! Så underbart ur flera synvinklar.... Min man är en riktigt kritvit Svensson och Dr Alban är ju lite mörkare men det verkade inte spela någon roll för min 5- åring. Tala om att inte se bara yta! Helt underbart också att jag blev förvandlad till fotomodell i fin guldklänning!

Här är vi!  Visst är vi fina... Tycker jag hade lyckats bra med min outfit :)

Kommentarer
Postat av: Annika (från DH)

Hi hi hi! Vad snygga ni är! =)

2009-08-21 @ 17:17:53
URL: http://lydellan.wordpress.com
Postat av: kukka

Jag vet, supersnygga! Jag är värsta pinglan!

2009-08-21 @ 17:54:05
URL: http://kukka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0